Home
 
Cursussen /rubriek/
streepjes

Leren > Cursus > Ondernemen > Marketing > Marketingplan > Analyse

Analyse

Marketing

Het ontwikkelen van een marketingplan begint met analyse. Van de huidige koers, van de externe omgeving en van de interne omgeving.

Analyse van de huidige koers

Hoe urgent is het aanpassen van het marketingplan – als het al bestaat? Kijk eens kritisch naar de volgende vragen. De antwoorden geven een goede indicatie of er onmiddellijk actie moet worden ondernomen of dat er geen sprake is van grote urgentie.

Externe analyse

De markt verandert snel en moet daarom regelmatig in kaart gebracht worden.

Interne analyse

Hoe staat het bedrijf ervoor, financieel en anderszins? Hoe werken bijvoorbeeld frontoffice (verkoop, call center en dergelijke) en/of backoffice (productie, administratie, personeelszaken en dergelijke) samen?

Volgende pagina: SWOT-analyse: een voorbeeld


Bron: www.leren.nl/cursus/ondernemen/marketing/analyse.html

Copyright © 1999-2017 Applinet B.V.
Alle rechten voorbehouden
Colofon