Home
 
Cursussen /rubriek/
streepjes

Leren > Cursus > Professionele vaardigheden > Communicatieplan

Planmatig communiceren

Gerelateerde Cursussen

Veel situaties vragen om een communicatieplan: een plan waarin je vastlegt hoe je communicatie gebruikt om de klus tot een succes te maken. In deze cursus krijg je een uitgebreide checklist waarmee je een communicatieplan kunt maken. Daarbij hanteren we als uitgangspunt dat een goed plan zich in twee minuten moet laten verkopen.

Waarom een communicatieplan?

Een plan maakt je idee├źn bespreekbaar, je werk behapbaar en helpt je prioriteiten te leggen.

Afbakening en analyse

Als je een communicatieplan maakt, is het belangrijk om te expliciteren wat je wel en wat je niet gaat aanpakken. In de analyse betrek je de organisatiedoelstellingen.

Je communicatiestrategie: de belangrijkste keuzes

Invulling van het plan

In deze fase van de planvorming ga je het plan verder uitwerken.

Plan van aanpak

In je plan van aanpak zet je op een rij wie wat doet en wanneer en wie voor zijn werk afhankelijk is van wie.

Evalueer

Met evaluatie bedoelen we dat je achteraf nagaat of en zo ja in hoeverre je doelen zijn behaald.

Bijlagen

Auteur: Wout Sorgdrager (mei 2007)

Links


Bron: www.leren.nl/cursus/professionele-vaardigheden/communicatieplan/

Copyright © 1999-2017 Applinet B.V.
Alle rechten voorbehouden
Colofon