Home
 
Cursussen /rubriek/
streepjes

Leren > Cursus > Professionele vaardigheden > Verkopen > Klachtenbehandeling

Klachtenbehandeling

Verkopen

Klachten moeten snel en goed worden opgelost. Klanten denken erg negatief over bedrijven die klachten te langzaam, slecht of helemaal niet oplossen. Beschouw een klacht als een gratis advies aan de organisatie om de klanttevredenheid te verbeteren.

We geven in het volgende stappenplan aan hoe je het best met klachten kunt omgaan.

Besteed aandacht aan de nazorg van de klachtenmelding. Informeer in ieder geval of de klant met de oplossing ervan tevreden is. Zorg bovendien dat de klacht in de eigen organisatie bekend wordt. Klachten geven aan waar en hoe verbeteringen kunnen worden gerealiseerd ten behoeve van de klanttevredenheid. Door actie te ondernemen kunnen identieke of vergelijkbare klachten worden voorkomen.

Volgende pagina: Klant aan de telefoon


Bron: www.leren.nl/cursus/professionele-vaardigheden/verkopen/klachtenbehandeling.html

Copyright © 1999-2017 Applinet B.V.
Alle rechten voorbehouden
Colofon