Home
 
Cursussen /rubriek/
streepjes

Leren > Cursus > Professionele vaardigheden > Verkopen > Onderhandelen

Onderhandelen

Verkopen

In de fase Tegenwerpingen opvangen van het verkoopgesprek (VOCATIO-model) kan sprake zijn van onderhandeling. Het is duidelijk wat de klant wil, maar nu moet er overeenstemming worden bereikt. De prijs bijvoorbeeld is tegenwoordig steeds meer onderwerp van onderhandeling in verkoopgesprekken. En dat geldt ook voor zaken als modificaties, accessoires, levering, installatie, service en garantie. Bij diensten gaat het uiteraard over de prijs, maar ook over extra activiteiten en voorzieningen. Gewenst wordt bijvoorbeeld dat het cursusmateriaal bij de voorgestelde trainingsprijs is inbegrepen of dat de tekstschrijver zijn auteursrecht overdraagt.

Voorbereiding

Conclusies uit de voorbereiding

Onderhandelen, eerste ronde

Onderhandelen, tweede ronde

Onderhandelen, derde ronde

Onderhandelen vierde ronde

Volgende pagina: Klachtenbehandeling


Bron: www.leren.nl/cursus/professionele-vaardigheden/verkopen/onderhandelen.html

Copyright © 1999-2017 Applinet B.V.
Alle rechten voorbehouden
Colofon