Home
 
Cursussen /rubriek/
streepjes

Leren > Cursus > Professionele vaardigheden > Verkopen > SPIN

SPIN-methode in het verkoopgesprek

Verkopen

De momenteel populaire SPIN-methode [1] van Rackham (1988) is vergelijkbaar met de hiervoor beschreven reeds eerder ontwikkelde methoden. SPIN is toepasbaar bij de aanpak van wat complexere klantproblemen. De letters van SPIN staan voor: Situatie, Probleem, Implicatie en Noodzaak/voordeel. Volgens de methode stel je de klant allerlei soorten vragen.

Als je de SPIN-methode toepast, laat je de klant zoveel mogelijk zelf aangeven wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren.

[1] 'SPIN' is een geregistreerd handelsmerk van Huthwaite Research Group Limited.

Terug naar de pagina over het verkoopgesprek, onderdeel van de cursus Verkopen.


Bron: www.leren.nl/cursus/professionele-vaardigheden/verkopen/spin.html

Copyright © 1999-2024 Applinet
Alle rechten voorbehouden
Colofon