Home
 
Cursussen /rubriek/
streepjes

Leren > Cursus > Sociale vaardigheden > Zakelijk flirten > Op afstand

Flirten op afstand

Zakelijk flirten

We zagen dat lichaamstaal belangrijk is bij flirten. Maar flirten kan ook prima zonder dat je elkaar ziet. Telefonische verkoop is grotendeels flirten met taal. En omdat je elkaar niet ziet, moet je het doen met woorden en intonatie. Lichaamstaal komt er niet aan te pas. Dat maakt het flirten gemakkelijker, zeker als je wat routine hebt.

Ook in de direct marketing wordt geflirt dat het een lieve lust is. Vaak gaat dat overigens wel gepaard met beeld. En vaak zijn dat foto’s waar vrouwen de ander verleidelijk aankijken. Waarom overigens vooral afbeeldingen van vrouwen? Omdat mensen (mannen én vrouwen) er nu eenmaal onmiddellijk op inzoomen.

Maar ook in de tekst zijn direct marketeers meesters in de kunst van het flirten. Ze luisteren bijzonder goed naar hun klanten (marktonderzoek!), ze strelen je ego: ‘U als directeur van ...’ en weten vaak je aandacht te trekken zonder dat je het zelf merkt.

Een belangrijk element daarbij is de woordkeus. Direct marketeers gebruiken nauwelijks negatief geladen woorden en gebruiken woorden die de zintuigen prikkelen. ‘Ziet u ...’ of ‘U ruikt de frisse geur van ...’ of ‘Hoort u de stilte van een Scandinavisch bos in de winter?’

Dus bestudeer de reclamefolders en directmailbrieven in je brievenbus. Je kunt er veel van leren!

Volgende pagina: Jezelf zijn, jezelf blijven


Bron: www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/zakelijk-flirten/afstand.html

Copyright © 1999-2017 Applinet B.V.
Alle rechten voorbehouden
Colofon