Home
 
Cursussen /rubriek/
streepjes

Leren > Cursus > Management > Prikkelende managementstijlen

Prikkelende managementstijlen

Gerelateerde Cursussen

Als leidinggevende zit je soms met de handen in het haar. Op sommige medewerkers krijg je gewoon geen vat. Je probeert van alles. En toch: ze blijven steken in 'Nou nee, toch maar niet.' of 'Ja, maar ...' of 'Maar wat als?'.

Medewerker behoeft prikkeling

De cursus prikkelende managementstijlen gaat over medewerkers en over leidinggevenden. En over hoe ze elkaar soms in een houdgreep hebben. In deze cursus leer je hoe je als leidinggevende ervoor kunt zorgen dat je medewerkers verder komen. Hoe prikkel je je medewerkers? En wanneer is het nodig om medewerkers te prikkelen?

De managementstijlen die je in deze cursus krijgt aangereikt zijn stuk voor stuk hulpmiddelen om in bepaalde situaties bij bepaalde medewerkers te gebruiken. Daarmee krijg je als het ware een gereedschapskoffer. We laten je ook zien wanneer en hoe je die gereedschappen kunt gebruiken. We geven geen garantie: soms houdt het ook gewoon op. Mensen zijn complex en onvoorspelbaar. Net als iedere professional moet een leidinggevende per situatie nagaan wat de taak is, welke techniek hij nodig heeft en welk gereedschap hij daarbij hanteert. Een cursus kan daarbij helpen. Maar ervaring en durf zijn minstens zo belangrijk.

Je vindt af en toe een praktijkgeval beschreven. Lees ze door en vraag je af wat jij zou doen. In de tekst vind je voldoende aanknopingspunten.

Een wurgende houdgreep

Hoe houden leidinggevende en medewerker elkaar in de houdgreep? Waar gebeurd. Wat doe jij?

Wanneer is het nodig om medewerkers te prikkelen?

Lang niet altijd helpt het om een slecht presterende medewerker te prikkelen. En omgekeerd: lang niet altijd kun je een goed presterende medewerker met rust laten. Wanneer is dat nodig? De loopfase waar de medewerker in verkeert kan wat houvast geven. We gebruiken het model van Situationeel leidinggeven.

Klagers

Kunnen ze het, willen ze het?

Angsthazen

Ze kunnen het wel maar nu nog die ene stap!

Kanjers

Het gaat goed maar hoe lang nog? Niets doen is niet altijd verstandig.

Tobbers

Je bent 55 en moet nog tien jaar. Hoe hou je het vol?

En jij, de leidinggevende, wat ga jij doen?

Auteur: Wout Sorgdrager (februari 2005).

Coaching

 

Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP)

Coaching

Coaching is een manier om talenten aan te boren en te ontwikkelen.

Wat komt erbij kijken? Wat zijn de succesfactoren? In deze praktijkgerichte cursus over coaching vind je de antwoorden.

 Persoonlijk Ontwikkelingsplan

Als werknemer moet je blijven leren, anders kom je buiten spel te staan. Werkgevers willen graag medewerkers die zich verder ontwikkelen. Deze cursus helpt werkgevers en werknemers aan de slag te gaan met het Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP).


Bron: www.leren.nl/cursus/management/prikkelen/

Copyright © 1999-2017 Applinet B.V.
Alle rechten voorbehouden
Colofon