|
|
![]() | Gerelateerde Cursussen |
Prikkelende managementstijlen |
Als leidinggevende zit je soms met de handen in het haar. Op sommige medewerkers krijg je gewoon geen vat. Je probeert van alles. En toch: ze blijven steken in 'Nou nee, toch maar niet.' of 'Ja, maar ...' of 'Maar wat als?'.
De cursus prikkelende managementstijlen gaat over medewerkers en over leidinggevenden. En over hoe ze elkaar soms in een houdgreep hebben. In deze cursus leer je hoe je als leidinggevende ervoor kunt zorgen dat je medewerkers verder komen. Hoe prikkel je je medewerkers? En wanneer is het nodig om medewerkers te prikkelen?
De managementstijlen die je in deze cursus krijgt aangereikt zijn stuk voor stuk hulpmiddelen om in bepaalde situaties bij bepaalde medewerkers te gebruiken. Daarmee krijg je als het ware een gereedschapskoffer. We laten je ook zien wanneer en hoe je die gereedschappen kunt gebruiken. We geven geen garantie: soms houdt het ook gewoon op. Mensen zijn complex en onvoorspelbaar. Net als iedere professional moet een leidinggevende per situatie nagaan wat de taak is, welke techniek hij nodig heeft en welk gereedschap hij daarbij hanteert. Een cursus kan daarbij helpen. Maar ervaring en durf zijn minstens zo belangrijk.
Je vindt af en toe een praktijkgeval beschreven. Lees ze door en vraag je af wat jij zou doen. In de tekst vind je voldoende aanknopingspunten.
Hoe houden leidinggevende en medewerker elkaar in de houdgreep? Waar gebeurd. Wat doe jij?
Wanneer is het nodig om medewerkers te prikkelen?
Lang niet altijd helpt het om een slecht presterende medewerker te prikkelen. En omgekeerd: lang niet altijd kun je een goed presterende medewerker met rust laten. Wanneer is dat nodig? De loopfase waar de medewerker in verkeert kan wat houvast geven. We gebruiken het model van Situationeel leidinggeven.
Kunnen ze het, willen ze het?
Ze kunnen het wel maar nu nog die ene stap!
Het gaat goed maar hoe lang nog? Niets doen is niet altijd verstandig.
Je bent 55 en moet nog tien jaar. Hoe hou je het vol?
En jij, de leidinggevende, wat ga jij doen?
Auteur: Wout Sorgdrager (februari 2005).
Coaching | Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) | |||
![]() | Coaching is een manier om talenten aan te boren en te ontwikkelen. Wat komt erbij kijken? Wat zijn de succesfactoren? In deze praktijkgerichte cursus over coaching vind je de antwoorden. | ![]() | Als werknemer moet je blijven leren, anders kom je buiten spel te staan. Werkgevers willen graag medewerkers die zich verder ontwikkelen. Deze cursus helpt werkgevers en werknemers aan de slag te gaan met het Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP). |
Bron: www.leren.nl/cursus/management/prikkelen/
Copyright © 1999-2025 Applinet
Alle rechten voorbehouden
Colofon